CS5 Az Oszterva (Ostrva, 1979 m)

Kiindulópont: Csorbató (Štrbské Pleso, 1346 m)
Szintkülönbség: 633 m
Időtartam: felfelé 2:25, lefelé 3:00
November 1. és június 15. között csak a Poprádi-tóig járható, a völgyben (kék jelzés).

Oszterva

Csorbatótól (parkoló, vasútállomás) a piros jelzésen haladunk (a tavat jobbról kerülve). Az út nemsokára bevezet az erdőbe, ahol a fenyőfák mellett időnként táblákkal is találkozunk, az út ezen szakasza ugyanis erdei tanösvény is. Kb. fél óra gyaloglás után az út kettéágazik: jobbra a zöld jelzés levisz a völgybe, a piros jelzés pedig tovább halad a hegyoldalban. Tegyünk mi is így. Nemsokára kiérünk az erdőből, és elénk tárul jobb oldalon a Menguszfalvi-völgy (Mengusovská dolina) alsó szakasza és a túloldalon az Oszterva (Ostrva, 1979 m) tömbje, igazi magashegyi látványt adva. Valószínűleg ezért is ilyen közkedvelt ez az útvonal, a parkolótól (vasútállomástól) alig háromnegyed órányira már kiváló kilátás élvezhető. Itt egy darabig a hegy oldalában haladunk, kövekkel kirakott úton, balra sziklafal, jobbra meredély. Az út nemsokára levisz a völgybe, ahol egy kis fahídon átkelünk a Hincó-patakon (Hincov potok), és egy rövid emelkedő után megérkezünk a Poprádi-tóhoz (Popradské pleso, 1495 m). A tó partján van a Poprádi-tavi menedékház (Chata Popradské pleso), szálláslehetőséggel, büfével, étteremmel (idáig megfelelő engedély birtokában autóval is fel lehet jönni). A tótól már látszik a további útvonal: kelet felé, meredek emelkedőn cikk-cakkozik fel a piros jelzés. Az úttól jobbra nézve egy jellegzetes sziklatornyot, az Erzsike-tornyot (Ihla v Ostrve, 1872 m) figyelhetjük meg. A szerpentin végén felérünk az Oszterva-nyeregre (sedlo pod Ostrvou, 1966 m). Innen dél felé fordulva egy rövid, jelzetlen, de jól felismerhető út vezet a csúcsra.

"Térkép az Osztervára

Flickr.com galéria:
(Ha szeretnéd, hogy a te képeid is megjelenjenek itt, töltsd fel őket a Flickr-re, és lásd el őket a ostrva címkével!)

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Gyenes Tamás Nűnű
Nagyon szép túra, mi 2007. okt 24-én jártunk ott, ám tériszonyban szenvedőknek a lefelé út, elég érdekes tud lenni.
Mindenképp érdemes egy kevésbé frekventált időpontban túrázni, mondjuk szept. vége, okt. eleje, és hétköznap, ilyenkor még zergét is elhet látni a tágas, füves hegyoldalon, nekünk sikerült.

Gyenes Tamás Nűnű | 2007, november 17 - 12:27

Mi voltunk december 27. Nem megfelelő felszerelésben. Feléig jutottunk. Félelmetes lejönni, ha le van jegesedve. Októberben kiszaladtunk rajta. Pompás hely. A tetőről egészen a Bilikova házig mentünk.
Reggel lejöttünk bilikovától, a 2. vonattal eljöttünk poprádtavi megállóig, a betonúton felszaladtunk a poprádtavi menedékházig, majd fel a kacskaringón (amikor meglátom lentről mindig meg áll bennem a vér), majd a magisztrálén a sziléziai házig, ott frissítő (sörborleves) majd megállás nélkül a bilikováig, hrebienokig. A vége felé már egy jó levesért mind a kettő túrabotomat, de lehet, hogy a bakancsomat is datam volna. :-) Reggel a piros vasút is fél órát ment lent. 20km fölötti a táv.
Ha nem előtte való nap mentünk volna ki a vörös-toronyig, akkor másnap moccanni sem tudtunk volna. Érdemes hétköznap menni.