Autópályán a Tátrába

A talaljuk-ki.hu-n van egy érdekes cikk a szlovákiai autópályák történetéről, és a tervezett jövőről is. Megtudhatjuk belőle, hogy a fő csapásirány Kassa és Pozsony összekötése északi kerülővel, Eperjes, Poprád és Zsolna érintésével. Ez lesz a D1 jelű autópálya. Jelenleg szakaszosan van készen, teljes befejezését a jelenlegi kormány 2013-ra ígéri.
Az alábbi térkép a highway.sk oldalon van:

szlovák autópályák

Láthatjuk rajta a már meglévő, és a tervezett autópályákat-gyorsforgalmi utakat. Sajnos belátható időn belül Budapestről nem tudunk Poprádig (hatalmas kerülő nélkül) autópályán eljutni. Miskolcról azonban lehet, hogy nem is olyan sokára igen. Kerülőnek kerülő, de valószínűleg megéri: a viamichelin.com szerint az autópálya nyomvonalát követve 196 km-re van Miskolctól Poprád, ez 120-as átlagsebességgel alig több, mint másfél óra. Jelenleg a legrövidebb úton (Miskolc-Aggtelek-Pelsőc-Rozsnyó-Sztracéna-Poprád) minimum 2 és fél órát vesz igénybe az utazás.
Mellékszál, de érdekes: Kassa és Pozsony távolsága a D1-es autópályán szintén a viamichelin szerint 460 km, dél felé kerülve, Miskolcon és Budapesten át 466 km. Utóbbi útvonalon ráadásul csak a Miskolc és Kassa közötti 80 km-es szakaszon nincs autópálya. Na meg Budapesten. Hogy miért nem erre járnak az emberek? A már említett cikk szerint: „Hogy nem vált divatossá a Pozsony–Budapest-Kassa út, annak csak az az oka, hogy nem épült meg a magyar körgyűrű, a pesti dugót pedig a szlovákiai szlovák és a szlovákiai magyar is szívesen kihagyja.”

A témához kapcsolódik, hogy a HVG legújabb számában van egy cikk a szlovákiai autópályatenderek botrányairól

Posted In