GPS

Babával az Elülső-Szoliszkón (Predné Solisko, 2093 m)

A cikket Kovács Zalán küldte, köszönet érte!
(A túra időpontja: 2007. augusztus 16-17)

Jómagam még nem jártam a Magas-Tátrában, de 9 és fél hónapos kislányunk sem, így ezzel nem voltam egyedül.

A szűk három naposra tervezett kirándulást megelőző szervezést (hiszen babával az ember nem vág neki csak úgy a vakvilágnak) kissé későn kezdtük; mivel a Tátrában augusztusban javában dúl a turistaszezon, nem volt olyan könnyű szállást találni. Eredetileg ugyanis magánházhoz szerettünk volna menni, mert a komfortos megoldások közül (kemping babával nagyon bevállalós) az a legolcsóbb.
Végül a Tátraerdőfalván (Tatranská Lesná, 915 m) lévő K+K Panzióban találtunk szabad helyet (http://penzionkk.sk/), és az árak még így is korrektnek voltak mondhatók. Az autóban lévő navigációs berendezés ellenére kicsit nehéz volt megtalálni a szállást, de kis keresgélés után beállhattunk az udvaron lévő privát parkolóba. A házigazdák nagyon kedvesek voltak, igaz, csak a tulajdonos beszélt rendesen angolul, azért mindig megértettük egymást valahogy. A két személyre és egy babára lefoglalt szoba egy négyszemélyes apartmanra sikeredett, de ezt egyáltalán nem bántuk, miután kiderült, hogy csak a kétágyas szoba díját kell érte fizetni. Ráadásul a fürdőszoba ablakából épp a Lomnici-csúcsra (Lomnický štít, 2634 m) esett a kilátás (kivéve az esős-ködös harmadik napon, amikorra „ellopták”). A panzió rendelkezik étteremmel is, ahol finoman főznek!
Az ágy mellett, bár nem kértük, ott állt egy rácsos ágy is, szépen megvetve, szóval a fél csomagtartót betöltő utazóágy helyett hozhattunk volna babakocsit. Az étkezőben levő etetőszék is megkönnyítette a dolgunkat.

A panzió tiszta, kultúrált, pár éve felújított épület, amit e pár nap után nyugodt szívvel ajánlok bárkinek!

Az első napunk az utazással telt (Veszprémből indultunk), a nap végén egy rövid sétával ütöttük el az időt, míg a vacsora elkészült. A panzió előtt megy el egy bicikli/gyalog-út, ami követi az autóút és a tátrai vasút nyomvonalát. Ideális gyerekkocsival való közlekedésre is!

Újabb GPS-linkek

A korábban közölt GPS-linkek mellé most itt van két újabb, egy kedves olvasónk jóvoltából:

Egy lengyel oldal: http://gps.astronet.pl/new/download.htm

És egy szlovák: http://buteo.szm.sk/gps/download.htm

Mindkét oldalon vannak térképek más hegységekről is.
Még egyszer köszönet érte a beküldőnek, és elnézést a késlekedésért!

Posted In

Első önálló tátrai téli mászásunk: a Kápolna (Kostolík, 2261 m)

A túra időpontja: 2007. április 30.

Nem világrengető teljesítményekről lesz a következőkben szó, de számunkra bizonyosan mérföldkő volt, mert nemcsak első téli mászásunk, hanem első önálló tátrai mászásunk színhelye is lett a Kápolna. Ugyan tavaly nyáron már másztunk sziklát a Tátrában, ekkor azonban még vigyázó szemek és folyamatos instrukciók kíséretében, most azonban egyedül tettük ugyanezt.
Helyszínül Zoli a Kápolnát (Kostolík, 2261,5 m) választotta, ez a kis torony ugyanis nem túl nehéz, rövid mászást jelent, és a beszállásig vezető út is gyönyörű, no és persze fárasztó, mint a legtöbb tátrai mászóút esetében. A Komarnicki-kalauz részletesen leírja a csúcsra tartó út vonalvezetését, oda-vissza mászást jelent (nehézsége: a Komarnicki-féle II+). Hát akkor hajrá.

GPS-szel a Tátrában

GPS-tulajdonosoknak hasznos lehet az alábbi két link.